Monday, October 15

一人一票的元首

朋友M今天在msn跟我這個政治白痴談政治, 他突然跟我說, 原來日本首相"只係300名議員選出來, 相比起來香港特首都唔係冇代表性丫".... 我才醒覺日本的元首真的不是一人一票選出來.... 住了在東京三年, 身邊從來好像沒有人關心政治似的, 亦不覺有太多新聞談什麼選舉, 大家最關心的永遠是野球/哥爾夫球/足球/跑馬的賽果......

我再問朋友M, 世界上除了美國及英國外, 還有那些國家元首是一人一票選出來的?

朋友M答道: "佢地都唔係一人一票, 美國總統係計選舉人票架, 所以戈爾先會選票佔多, 但最後輸左; 英國同日本類似, 係議會制; 亞洲好似只有台灣, 菲律賓, 印尼係一人一票選出首長, 但...............佢地................."

我嚷著叫朋友M再解釋多點美國的總統投票制度, 朋友M解釋道: "美國總統其實係由500幾個選舉人選出, 500幾人按50個州人口咁分配, 咁佢地投票一般會依循該州投票結果, 但0係某d情況下又可以唔係, 所以搞到戈爾輸左, 被迫搞環保......"

我其實也不是對選舉制度太有研究, 不過朋友M說起, 我又醒覺: "又係喎!"

本來認為2012年或2016年可以玩玩投票遊戲選特首, 但其他民主最發達的國家也不是一人一票的話... 那麼香港這個小小特區, 也未必適合這個模式吧...(靠估的, 或許很適合的也說不定, 因其他行一人一票都是小國家)

日本首相由300多人選出來, 醜聞多多, 被迫下台黯然辭職的經常換來換去, 平均1年半至2年又換一個, 令年青一代也對誰是首相毫不感興趣......是否君主立憲制便不適合(不能夠)行一人一票呢?

全民一人一票選元首的國家, um..... 看似不少也在經濟民心政治等方面也是頗混亂.....不過可能是該國家/地區的問題吧....跟一人一票沒有什麼關係。

若不是"一人一票", 還有什麼選舉模式是適合香港呢? 其實我覺得身在香港已很幸福了, 不過如可以投票的時候, 對象全是名不經傳又不覺有甚麼作為的區議員/參選人, 的確是令自己投票意欲長期處於冷封期的原因 。

至於恤髮/民革/恐嚇..... 有哪些國家的高官/議員不是經常鬧笑話呢。當作笑話好了, 實在不用費神。

6 comments:

Anonymous said...

事情的重點是有權力去一人一票選候選人喔

Anonymous said...

Good..............

Donald Kwan said...

小奧:

其實我都唔明白, "一人一票"這種機制有什麼問題難題呢, 為何民主發達的國家又不使用呢... 英/日可能是君主立憲制所限的吧, 那美國呢?

其實我覺得香港行"普選"也沒有問題, 只是覺得結果跟現在不會分別很大... 選民會知道應選一個什麼人出來代表及管治香港....不過, 有了普選, 一些"真正有能之士"才會現身也說不定.....

挪威又是行甚麼形式的選舉呢?

我還是關心來年美國大選的戰況多一點, "她"對我影響大些。

Anonymous said...

重點不就是由一人一票開始嗎

不論是否direct vote也有行駛之權

Anonymous said...

美國.. 如果Al Gore 行返出來,咁咪等希拉莉做住副總統先..hoho

Donald Kwan said...

小奧: 咁如果唔能夠一人一票選特首, 但可以一人一票選800選委, 那便會跟美國的大選方式接近.... 可否這樣說呢?

汪明荃及譚詠麟也是800選委之二, 我又可否繼續投票支持阿姐做選委呢? 越諗越有趣喎...

噢..... Al Gore同Hilary都好喎....如果AL GORE都落場, 可能真係派AL GORE做正HILARY做副, 唔知BILL CLINTON心裡底會支持誰多些.... 其實兩個其中一個做總統, 我都覺個世界會比現和平好多....

 

Blog Widget by LinkWithin